fredag 12 november 2010

Dag 2: Min Första Kärlek

Eh, ja redan här på dag 2 blir det lite svårt. Jag kommer faktiskt inte ihåg vem som var Min Första Kärlek, kanske var det någon på lekis eller var det han i 3:an som alla tjejer var kära i?

Någon som jag i alla fall minns, någon som jag tog till med när andra var dumma eller störiga var: "Aktarej så jag inte hämtar min-stora-kusin-från-Stockholm! Han kan lyfta tre elefanter!". Gissa om jag skrämt bort ungar från egenhändigt byggda kojor med att hota med honom (japp, så lättlurade var ungarna på landsbygden - rätt praktiskt i vissa lägen faktiskt).

Jorå, min stora kusin från Stockholm var Joakim det. Han var säkert 10 år äldre än mig, lång och blond, min stora idol och ja, vi kan väl kalla honom Min Första Kärlek. Livet har tagit lite olika vändningar så nu har vi ingen kontakt alls. Jag hotar inte lika ofta med honom längre - men Tack Joakim, du gav mig mod när jag behövde det!

1 kommentar: